Dag 111,112,113

20 mei 2012 - Paramaribo, Suriname

Hallo allemaal,

Dit zal weer niet een heel bijzonder reisverslag worden, ik maak toch echt weinig mee de laatste tijd. Ik geniet van mijn vrijheid en rust in de weekenden. Zit beetje thuis achter de laptop, doe tussendoor wat boodschappen, koken en afwassen.
Zaterdagavond ben ik gezellig met m'n huisgenoten uit eten geweest. Dit keer bij een restaurant waar we nog niet eerder geweest waren, ook wel weer eens leuk. Laatste tijd ging ik vaak naar hetzelfde restaurant, zegt natuurlijk wel hoe goed dat is, haha! Maar iets nieuws is ook weer leuk. We hebben daar ook Kaaimannensaté gegeten, heerlijk was dat. Nu heb ik ze vastgehouden én gegeten. Was een gezellige avond.
Zondag ben ik met Solange naar het Fort Zeelandia geweest. Dit is het oudste gebouw in Suriname. Lang, lang geleden was dit een fort. Op een gegeven moment werd Fort Nieuw Amsterdam gebwoud en werd Fort Zeelandia een kazerne en nog later een gevangenis. We hebben hier een rondleiding gehad van een Surinaams mannetje. Hij heeft ons veel verteld, niet alles is blijven hangen. Maar ik vond het wel leuk om gezien te hebben.
De foto´s zullen nog wat meer laten zien. Verder heb ik zondag ook weer bijzonder weinig gedaan. Nog wat boodschappen voor het avondeten. Ben al wel hele dag ´druk´ bezig met het TV-debuut van familieleden in een tv-programma. Om dat terug te kijken duurt erg lang hier in Suriname, vanwege de slechte internetverbinding. Maar ach, dan heb ik weer wat te doen, haha!
Straks ga ik koken voor de meiden en verder zie ik nog wel hoe ik deze dag nog verder ga doorbrengen.
Overigens; nog 3 weken en dan komen papa en Jelle hier naar toe!! Jeej. En nog 6 weken en dan ben ik weer in Nederland, Yeah! Ben er wel aan toe hoor, zoals velen van jullie waarschijnlijk al wel weten of uit mijn verslagen konden opmaken. Maar dat neemt niet weg dat ik nog even goed ga genieten komende 6 weken. De tijd is toch wel voorbij gevlogen, nu ik er zo over nadenk. Ik wil nog wel wat trips doen met m'n bezoek, dus met dat genieten moet het dan wel goedkomen!

Liefs,
Marije

1. Janny & Alfred:
    21 mei 2012
    Groot gelijk Marije, haal er de laatste weken nog uit wat er inzit. Mocht dat om financiele redenen niet lukken kunnen we altijd nog proberen wat sponsoren te zoeken hier in Nederland. Laat het horen!!!
    Kun je ze nog zien? Je familieleden. De jongeman zit aan de linkerkant van de tribune op de voosrste rij, dus helemaal links in beel op de voorste rij.
    De jongedame zit precies onder de "A" van schat. Op de tweede rij van boven, die komt nog wel eens in beeld.
    Verder zitten er zoveel mensen dat het ook wel een beetje lastig is, maar het feit dat je er zoveel moeite voor doet zegt wel iets....
    Zou je die Kaaimannensaté ook in Nederland gegeten hebben? Brrr, lijkt me maar niks, nu houdt ik überhaupt niet zo van saté dus dat wordt hem niet voor mij haha.
    Lieve groet,
    Alfred en Janny
  2. Aliesieben:
    30 mei 2012
    Ha Marije, In Suriname kun je volgens mij elke zondag wel naar een andere kerk. Er zijn er genoeg en van allerlei soorten. Die kaaimannensaté laat maar zitten. Wat dat betreft ben ik niet zo onderzoekend. Eenden, herten, hazen e.d. zijn aan mij ook niet besteed/ Lekker laten lopen die beesten. Weer veel plezier de komende week. Suriname is hier regelmatig in het nieuws en niet altijd even positief.

Liefs Alie