Dag 42 & 43

12 maart 2012 - Paramaribo, Suriname

Zaterdag 10 maart
Vandaag gingen we een dagje naar het strand. Na een gezellige avond en een kort nachtje van 5 uur slaap, stonden we om half 8 weer op. Om half 9 vertrokken we op de fiets naar de busjes, om zo naar het strand gebracht te kunnen worden. Eenmaal aangekomen bij de busjes bleek dat het busje naar White Beach (strand) om kwart voor 8 ’s ochtends al vertrokken was. Ow, en nu? We konden met een taxi, maar dat was volgens die man heel duur. Wel waren er nog particulieren busjes, dus daar zijn we maar in gaan zitten. Ongeveer één uur later kwamen we aan op White beach. Daar moesten we nog entree betalen en toen konden we dan eindelijk naar het strand. Het zag er leuk uit, wit zand, helaas wel bruin water. Maar het was toch een idee van het strand, met palmbomen en kleine hutjes. Het was echter wel erg rustig, er waren helemaal geen mensen. Ik mistte het krekelgeluid, zo stil was het daar. Ergens was het wel komisch, wij dachten dat we weer iets gemist hadden, net als met Holi Phagwa. ’s Middags kwamen er nog wel meer mensen, dus blijkbaar waren we gewoon te vroeg. We hebben lekker in de zon gelegen, afgewisseld met schuilen in een hutje voor de regen. Had was een gezellig dagje.
Thuisgekomen bleek dat we geen water hadden, pff dat is al de zoveelste keer. Dus wij onze huisbaas gebeld en die stuurde haar man langs, maar die kon niets vinden. Dus we hebben ons die avond gered met een emmer water bij de wc, om soort van door te spoelen.
Verder hebben we vanavond gezellig Engelse monopoly gedaan met een hapje en een drankje, geslaagd dagje al met al.

Zondag 11 maart
Nog steeds geen water, vandaag komt er als het goed is iemand langs. Douchen kan nu dus ook niet, we moeten ons nog steeds redden met emmers water. Beneden is namelijk een kraantje waar wel water uit komt. Vanmiddag heb ik me dan ook gedoucht met een emmer water. Ergens vind ik het ook wel wat hebben zo. Voor één dagje dan, haha! Langer is niet leuk denk ik.
Vanmiddag heb ik ook even gekeken in een appartement voor als Jelle en papa komen. Mama gaat de reservering regelen, aangezien de man die het regelt in Nederland woont. Het was een leuk appartementje, dichtbij waar ik nu zit en het centrum. Ideaal dus. Dus waarschijnlijk is dat binnenkort geregeld.
Vanavond zijn we lekker uit eten geweest bij een Italiaan. We hebben er heerlijk gegeten, voor weinig. 25 euro voor voor-, hoofd- en nagerecht en drinken natuurlijk. Het zag eruit al een chique restaurant en er waren ook overwegend blanken. Waarschijnlijk is het voor hier ook een duur restaurant, maar voor  Nederlandse begrippen dus niet.
Morgen weer interessanter nieuws, over mijn stage bijvoorbeeld. Afgelopen weken heb ik zeer weinig gedaan, met uitzondering van de weekenden. Mijn week zal er nu weer wat gevarieerder uitzien, nu ik weer ga stagelopen.

Liefs,
Marije

1. Janny & Alfred:
    12 maart 2012
    Hoi Marije,

Nou, toch nog vakantie in Suriname lekker douchen met een emmertje water. Primitief, maar... het werkt prima. Kun je je niet wassen tijdens een regenbui? Dat komt toch met enige regelmaat met bakken uit de lucht? Heb je in ieder geval stromend water....hihi!

Groetjes,
    Alfred & Janny
  2. Ellen:
    12 maart 2012
    Hey Marije,

Kijk dat is dus typisch positief benaderen wat mijn zus aangeeft: 'wassen in de regen wanneer je vakantie hebt'.. zo viert zij misschien vakantie, maar volgens mij is het NIET de bedoeling dat jij dit doet..
    Ik kan me indenken dat het voor EVEN leuk is, maar het moet wel leuk blijven, straks krijg je weer van die 'enge ziektes' waar je niet op zit te wachten.
    En kun je nog beter naar het strand gaan, daar is het dan wel bruin water, maar je hebt in ieder geval nog het vakantiegevoel van al die palmbomen en witte (?) beaches.
    Vind het in ieder geval mooi te lezen dat je zin hebt om op je 'volgende' stage-adres te beginnen, en als (sorry Yoeri.. WANNEER)je daar ook nog VW hebt, dan is het feest (lees: vakantie) toch helemaal compleet!
    Wij zullen het volgende week lezen hoe het jou daar bevalt.

BMW

xx Ellen (en de rest van de Vroomse clan)
  3. Aliesieben:
    15 maart 2012
    Hé Marije, kun je niet gewoon buiten gaan staan om te douchen, het regent toch zo vaak? En regenwater schijnt ook nog zacht te zijn, dus goed om een mooie aaibare huid te krijgen!

Groeten Alie