Dag 69, 70, 71 & 72

10 april 2012 - Paramaribo, Suriname

Vrijdag 6 april
Vandaag was dag één van een lekker lang (paas)weekend, heerlijk. Vandaag heb ik ’s ochtends wat voor school gewerkt. Weer een klein eindje opgeschoten. Zo langzamerhand komt er schot in de zaak, wat opdrachten betreft, haha! Maar tegen het einde van de ochtend was ik er wel klaar mee. En helaas begon het inmiddels ook weer te stortregenen, bah! Dat gebeurt nu ongeveer elke dag, vreselijk. Dus we konden niet echt meer op de fiets weg. We wilden er namelijk nog wel even uit, boodschappen doen en even postzegels halen, maar dat ging niet lukken. Dus besloten Jennieke, Solange en ik om dan maar met de taxi naar het centrum te gaan om daar te lunchen. We wilden niet de hele dag thuis zitten. Dus we hebben gezellig met z’n drieën geluncht, heerlijk.
Daarna zijn we lopend naar huis gegaan, omdat het weer droog was. Maar dat kon natuurlijk niet lang duren, dus toen we onze straat inliepen begon het dan ook weer heel hard te regenen. Maar goed, dan maar nat worden. Jennieke en ik hebben thuis gelijk de fiets gepakt en zijn naar de supermarkt gegaan om boodschappen te doen, we waren toch al nat. Maar omdat het goede vrijdag is, vreesden we al dat de winkel dicht zou zijn. En dat was ook het geval, dus geen pannenkoeken vanavond. Jammer.
’s Avonds bestelden we dus maar een pizza en een lekker toetje. Ik eindelijk besteld, belden ze terug dat er niet bezorgd werd als het regenden. Daar moesten we wel even om lachen, dat had ik nog nooit gehoord. Nou, die kans was natuurlijk heel groot aangezien het hier laatste tijd heel vaak regent. Dan maar weer een taxi bellen en die kant op rijden. Gelukkig waren de pizza’s erg lekker en het toetjes was overheerlijk. We hadden onze buikjes weer vol. Daarna nog gezellig cabaret gekeken en toen lekker gaan slapen.

Zaterdag 5 april
Vandaag vroeg opgestaan en op tijd boodschappen gaan doen, half 9 stonden we al in de supermarkt. Mooi op tijd. Nadat ik boodschappen had gedaan met twee huisgenootjes, hoorde ik van een ander huisgenootje dat ze een auto wilde gaan huren. Haar ouders en broer kwamen vandaag aan en die wilde ze met een auto op gaan halen. Ik ging even met haar mee, voor de gezelligheid. Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk had ze een hele mooie auto waar ze haar bezoek mee kon ophalen.
Thuis gekomen hoorde ik dat twee huisgenootjes naar de shopping mall wilden gaan. Nou, ik wilde wel mee. Het regende namelijk weer, en hele dag thuis zitten is ook niet leuk. Dus wij weer een taxi gebeld, jaja die mensen verdienen goud geld aan ons, en op naar de shopping mall. Daar heb ik een nieuw paar slippers gekocht. Na een uurtje of twee waren we het zat en gingen we weer terug naar huis met de taxi.|
’s Avonds lekker pannenkoeken gegeten en nog even geluierd in de hangmat. De ouders van m’n huisgenootje kwamen ook nog even langs om het plekje van hun dochter te bekijken en daarna was het weer tijd om te gaan slapen.

Zondag 6 april
Vandaag staat er een paasbrunch op het programma, gezellig! Het is helaas niet meer gelukt om kaartjes voor het paasontbijt van de kerk te krijgen. Dus gaan we er zelf maar wat leuks van maken.
Weer vroeg uit bed, uitslapen is er echt niet meer bij tegenwoordig. 8 uur is al bijna uitslapen voor mij, beetje jammer. Om half 10 gingen Jennieke en ik maar eens boodschappen halen voor de paasbrunch. Thuis gekomen hebben we de boel klaar gezet, eitjes gekookt, tafel gedekt en heerlijk eten maar. We hebben er van genoten. Verder hebben we het rustig aan gedaan vandaag.

Maandag 7 april
Nog een dagje vrij en weer lekker rustig aan doen. Toen we opstonden, scheen het zonnetje heerlijk. Wauw, wat een lekker weer vergeleken bij afgelopen dagen zeg. Dus het plan om aan school te werken was al snel van de baan. Jennieke en ik gingen naar het zwembad. Bij het hotel waar we wilden gaan zwemmen hebben we eerst even het zwembad bekeken. Het zag er goed uit, was niet al te druk en ook niet zo duur, 6 euro. Dus we hebben ons snel aangemeld en hebben een ligbedje veroverd. Gelukkig was er nog een stoel en krukje vrij, dus kon de ander ook zitten/liggen. Na 1,5 uur stonden opeens twee huisgenootjes voor onze neus. Zij hadden gefietst en waren ook van plan om daar te zwemmen. We hebben een gezellige middag bij het zwembad gehad en rond half 7 gingen we maar eens richting huis. Omdat we geen van allen zin hadden om te koken, gingen we maar uit eten. Gezellig naar Zus & Zo en daar heerlijk genoten van lekker eten. Wat was dat een heerlijke dag, echt vakantie!

Liefs,
Marije

1. Ellen:
    10 april 2012
    Hey Marije.
    Dat is pas echt genieten zo die vrije dagen en een beetje shoppen & eten.
    Wel flauw van zo'n pizzaboer om niet aan huis te brengen vanwege het slechte weer, dat hebben ze hier in NL niet, daar moeten ze door weer & wind om de pizza's af te leveren (zoals Jesse nu vaak doet, die is nl. pizzakoerier sinds een paar weken).

BMW & VW

de Vroomse McGreefjes
  2. Aliesieben:
    11 april 2012
    Ha Marije, wat een heerlijke vakantie!!!Wij hadden 1e paasdag ook heel mooi weer, wel koud maar met de jas aan kon je heerlijk buiten zitten. Karijn was er en Joris en Alien met Florian en Tilde met Pieter. Mark was ziek en Tilde was half ziek. Wel zat ze 's avonds te smullen van het paaseten , maar helaas, toen ze thuis was verdween dit al snel door de w.c. 2e paasdag gingen we naar Dedemsvaart, dat was ook wel gezellig. Nu weer aan het werk en tussen de buien door een beetje in de tuin werken. Morgen is Alien jarig en ga ik even op0 de koffie.
    Nou, de groeten en weer veel stageplezier. Alie