Nog een paar dagen

23 januari 2012 - Vierhouten, Nederland

Zaterdag a.s. is het dan zover. Dan gaat het grote avontuur beginnen, de reis naar Suriname.
Ik vind het wel spannend hoor, zo ver weg, en ook best wel lang. Maar wat iedereen al zegt; Je gaat zoveel beleven. En dat denk ik ook wel. Ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen!
Naast dat ik het spannend vind, heb ik er wel erg veel zin in! Ik ben zo benieuwd hoe het daar zal zijn, na een jaar voorbereiden wil ik nu toch wel eens weten waar ik dat allemaal voor gedaan heb.
Komende dagen nog 'even' de koffer inpakken en de laatste spulletjes kopen en regelen. Het visum ophalen bijvoorbeeld, ook wel handig om te hebben. Anders komen we Suriname niet eens binnen. Dus woensdag op naar Amsterdam om ons bewijsje te halen dat we binnen mogen komen.

En dan zaterdag 12:25 uur de lucht in, op naar het zonnige Suriname. Ja, ik verheug me op de warmte en jullie kunnen dat doen op de vorst die ze voorspellen.

Zodra ik daar ben, probeer ik zo snel mogelijk wat van me te laten horen.

Liefs,
Marije

1. Gesina:
    23 januari 2012
    Hoi Marije,
    Het lijkt ons ook een geweldige belevenis,wat zul je veel meemaken. We zullen je wel missen.
    We gaan je volgen op dit weblog. We zijn erg benieuwd hoe het met je gaat en wat je meemaakt.
    Wij wensen je een goede reis en Gods zegen. Ook Hij gaat met je mee. Ik moet ineens aan psalm 139 denken
    waar je ook heen gaat Hij is altijd bij je.(Opw 518)
    Het ga je goed. Liefs Alex Gesina Jur Danai en Celia
  2. karijn:
    24 januari 2012
    Heerlijk!! Geniet van je laatste dagen hier! En dan genieten van Suriname! Lijkt me geweldig! Liefs
  3. Marjan:
    26 januari 2012
    Hey Marije,

Spannend allemaal!! Ik wil je een hele goede tijd in Suriname wensen, ben zeer benieuwd hoe het daar zal zijn. Ga je zeker volgen op je weblog!! Sterkte met het afscheid zaterdag!!! liefs
  4. Yolanda:
    Nog 1 nachtje slapen !
    We denken aan je!
    Groetjes + liefs
  5. Siïta:
    27 januari 2012
    Ik heb je website gevonden top!
    Ben benieuwd naar je verhalen!
    Geniet van je reis!

Liefs Siïta
  6. Marianne Nijland:
    Dag Marije,

zo het echte aftellen is begonnen. Fijn dat je de weblog door hebt gegeven. Kunnen wij ook kijken en lezen wat je allemaal doet en meemaakt.
    Een heel goede reis toegewenst en Gods zegen bij je werk in het verre Siname.
    Groet, Marianne Nijland
  7. pap, mam en Yoeri:
    28 januari 2012
    Lieve Marije,

Het moeilijke moment van afscheid nemen hebben wij allen gehad; jij was een dappere meid.
    Vreemd hoor toen we terug reden zonder jou.
    Nu wennen aan het idee dat wij een poosje met ons drieën zijn, want ook Jelle zullen we iets minder zien. We zullen je zeker erg missen, maar wetend dat jij een mooie tijd, tegemoet gaat, helpt ons. We zijn reuze benieuwd naar jouw leven in Paramaribo. Hoe je daar woont, je stageplek enz.
    De start was in ieder geval "Surinaams", met ruim een uur vertraging op Schiphol.
    We wachten nu eerst op je sms dat je veilig bent aangekomen.

knuffel van papa, mama en Yoeri
  8. Jacqueline:
    29 januari 2012
    Hoi Marije,
    Je bent veilig aangekomen, hoorden we van Jelle.
    Je cupcakes zijn al op, ze smaakten lekker!
    Geniet van alles wat je meemaakt en ziet!
    Groetjes Evert en Jacqueline