Aankomst

29 januari 2012 - Paramaribo, Suriname

Nou, we zijn aangekomen in Paramaribo. De reis ging echt op z'n Surinaams; doe maar rustig aan, relax. Het begon al op schiphol, 1 uur en 15 min. vertraging. Vervolgens een landing mét turbulentie en voor mij mét misselijkheid. Dacht dat ik in het vliegtuig geen last had van reisziekte, maar helaas.... Eenmaal geland moesten we nog weer een tijdje wachten om ons visum te kunnen laten zien. Het volgende probleem waren de koffers, problemen met de automatiek ofzo. Het kwam er op neer dat de koffers later kwamen. Maar 20 min. later hadden we allemaal onze koffer en konden we op zoek naar onze taxi. Er stond een bord met daarop een A4-tje met onze namen erop, hoe luxe. Maar we konden nog niet het busje in, omdat het stortregende. Wat een regen zeg,,, zo hard heb ik het nog nooit gezien. Na 10 min. konden we in wat regen naar de bus lopen, en werden we verzocht maar even in de regen te wachten. We probeerden uit alle macht onze koffers droog te houden, die van mij was natuurlijk niet waterdicht en m'n handbagage zat vol met gaten, dus bang dat alles nat werd. De busrit heeft een dik uur geduurd, het was weekend en dus druk. Uiteindelijk waren we om half tien Surinaamse tijd (+4 voor jullie) aangekomen. De huisbaas leidde ons rond door het huis en bracht daarna mij en Jennieke naar de supermarkt om even wat drinken en toiletpapier te halen. Verdere boodschappen doen we vandaag op de markt of in de supermarkt. We kregen geld van haar om dat te doen, we hadden zelf nog geen Surinaamse Dollars.

Terug in huis zijn hebben we de kamers verdeeld en zijn we lekker gaan slapen. Nou ja, lekker, het regende alweer pijpenstelen, dus ik kon natuurlijk niet slapen. En daarnaast al die onbekende geluiden. Wel even wennen. Gelukkig lag het bed wel redelijk goed, dat scheelt weer een hoop. 7 uur 'sochtends was ik klaar wakker, na ongeveer 5 keer wakker te zijn geweest. Maar dat zal er wel bij horen;). De andere meiden waren ook wakker om 7 uur en we hebben maar eens even de omgeving en het huis bij lichten bekeken. Dat zag er toch wel heel wat anders uit.
Daarna een lekkere douche genomen, warm water heerlijk. Lekker opgefrist en aangekleed. Het plan is nu om zo naar de markt te gaan, zondagmarkt. Waar we wat eten kunnen kopen. Daarna misschien nog even het centrum opzoeken, zijn we gisteren met de auto wel langs geweest, maar in het donker is het toch moeilijk orienteren.

Ik zal zo snel mogelijk weeer proberen te schrijven wat we hier meemaken. Zal ongetwijfeld nog veel zijn. De eerste indruk is in elk geval goed en heb het hier nu naar m'n zin. Het is gezellig met de meiden en het klikt goed, erg leuk! Maar ik mis de mensen uit Nederland wel hoor:P!

xxx en liefs,

Marije

1. karijn:
    29 januari 2012
    Klint goed! Veel plezier! Ben benieuwd naar foto's :-)...
  2. Carin Stolk:
    29 januari 2012
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!
    Leuk om alles te gaan ontdekken.
    Veel plezier vandaag opde markt. Duimen dat de zon nu lekker blijft schijnen!
    Een hele goede tijd daar :)

xxx
    Carin
  3. pap, mam en Yoeri:
    lieve Marije,

Fijn dat je het naar je zin hebt. De eerste indrukken zijn best belangrijk.
    Met het regenseizoen hebben jullie nu kennisgemaakt. Eerste Suriname ervaring binnen. Zullen best plensbuien zijn. Is alle bagage een beetje droog gebleven? Nu regenlaarzen kopen :)
    Vanmorgen is door meerdere mensen in de dienst in Vierhouten gevraagd naar jou. Er wordt met je meegeleefd.
    By the way: Celia was voor het eerst ook in de dienst. Af en toe even wiegen met de kinderwagen. Ging prima.
    We wachten nu je eerste live berichten op skype af.

liefs,
    paps, mams en Yoeri.
  4. Aliesieben:
    29 januari 2012
    Ha Marije, ja, dat gaat ervan als het regent. Het mooie is dat je het niet meteen koud hebt, de temperatuur is vaak goed. Gelukkig dat de koffers toch kwamen zodat je andere kleren bij de hand hebt. Ik ga je vader even mailen om te vragen of hij al zenuwachtig wordt i.v.m. de komenden vorstperiode.
    Liefs Alie
  5. Carina:
    30 januari 2012
    Onwijs leuk om te lezen! :D Ik ben wel een beetje jaloers op jullie, dat snap je! ;)

Superveel plezier daar en ik ga je blog even in mijn favorieten zetten!

x
  6. Janny & Alfred:
    Hey Marije,

Eindelijk dan in Suriname zijn en er niet alleen meer aan hoeven denken. Zal best even wennen zijn, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt! Het gaat jou zeker lukken... een wereldervaring in Suriname. De foto's zien er goed uit, lijkt wel een vakantiehuisje, de tuin en het balkon zijn prachtig op de foto. Heel veel succes je eerste week en de vele die volgen. Veel plezier en een goede tijd gewenst.
    Lieve groet ook van Alfred,

Knuffel Janny
  7. Ellen:
    Heee Marije!
    Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen (behalve de landing dan ;-) )! Heb nog gekeken, maar heb geloof ik niks uit de lucht zien vallen xD haha
    Leuk om je eerste verslag te lezen! Hoop natuurlijk dat jullie daar een super goede tijd zullen hebben!
    De eerste sneeuw is hier inmiddels gevallen..! Heeft natuurlijk even gewacht totdat jullie weg waren, anders was de weersovergang nog groter :P
    Succes daar met alles!
    Xx