Dag 21 & 22

19 februari 2012 - Paramaribo, Suriname

Zaterdag 18 februari
Wat was het lekker weer vandaag. Daar hebben we ook flink van genoten, lekker in het zonnetje, boekje erbij. Genieten! om 4 uur gingen we naar een carnavalsoptocht kijken, maar toen we daar kwamen hoorden we dat het pas om 5 uur begon. En of we nog even wilden helpen, dus we hebben wat ballonnen opgehangen. Om 5 uur begon het met een soort van kleine fancy fair. Kinderen konden consumptiebonnetjes kopen en daarmee konden ze eten en drinken halen. Wij (Jennieke, Solange en ik) werden gevraagd om popcorn te verkopen, geen probleem. En om half 6 begon dan de optocht, wij erachter aan. Was leuk om te zien hoe de kinderen allemaal verkleed waren. Er was ook een klein bandje dat voorop liep. En helemaal vooraan liepen drie meisjes die soort van majorette deden, maar dan zonder stokken. Na drie kwartier gelopen te hebben, waren we weer terug bij het beginpunt. Wij zijn toen naar huis gegaan. Thuis gekomen hebben we zo laat mogelijk gegeten, omdat we die avond/nacht met een partybus/kroegentocht op pad zouden gaan.
En om 10 uur gingen we dan die kant op. Daar aangekomen werd ons gelijk al een drankje aangeboden. Je betaalde namelijk 65 SRD (ong. 15 eur) en dan kon je in de partybus onbeperkt drinken. Maar wat bleek; je kon kiezen tussen twee alcoholische drankjes. Een met rum en een met iets waarvan ik niet meer weet wat het was. En dat laatste heb ik geproefd. Bah, wat vond ik dat smerig. Heb het wel bijna helemaal opgedronken met kleine slokjes. Maar daarna heb ik maar cola gedronken. Dat eerste bekertje voelde ik gelijk al, dus voor mij absoluut geen alcohol meer die avond. We hebben twee kroegjes van binnen gezien en het eindpunt was discotheek Zsa Zsa Zu. Dat was nog wel leuk om te zien. Om kwart voor 3 zijn we naar huis gegaan en om 3 uur waren we dan weer thuis. Nou, het was grappig om mee te maken, maar voor mij hoeft het niet meer. Zo uitgaan en drinkende mensen om je heen is niets voor mij. Maar goed, ik heb wel in die partybus gestaan,dus mocht ik hem nog een keer langs zien rijden weet ik wel hoe het is.

Zondag 19 februari
Vandaag wilden we eigenlijk naar een kerkdienst gaan, maar aangezien het zaterdag beetje laat was geworden, besloot ik om maar lekker te blijven liggen. Om kwart voor 10 kwam ik uit m’n bedje gerold. Beetje kort nachtje gehad, maar morgen zijn we vrij dus kan ik weer lekker bijslapen. Vandaag wordt een droevige dag als ik het zo zie. Het regent en ziet er somber uit. Hopelijk gaat het nog wat opklaren. We hebben verder niets in de planning, dus ik denk dat het een hangdagje wordt. En voor sommige van ons een uitbrak dagje. Haha!

Komende week zijn Jennieke en ik nog drie dagen vrij en donderdag moeten we dan weer vier dagen stage lopen t/m zondag. Zal mij benieuwen hoe het is om een weekend te moeten werken.

Zo, deze keer een korte blog, maar ik heb ook niet heel veel beleefd in het weekend. En de partybus was voor mij niet leuk genoeg om uitgebreid te beschrijven.

Liefs,
Marije

1. Jacqueline:
    19 februari 2012
    Hoi Marije,

Een kroegtijger zul je nooit worden (gelukkig maar).
    Jelle is ontzettend huiselijk geworden, doet klusjes heeft weer meer aandacht voor ons. Gisteren met Jelle weer eens in de hottub gezeten.
    Ik neem aan dat de laatste foto van deze dag (blauw open busje?)niet van de partybus is.

Groeten van je aanstaande schoonvader.
  2. Janny & Alfred:
    19 februari 2012
    Hey Marije,

Het is goed om ook de kroegen in Suriname van binnen te hebben gezien. Weet je in ieder geval wat het is... en kun je erover mee praten. Dat jou die drankjes niet lusten vind ik vreemd (ha ha)
    Als ik de foto's zie, vind ik dat je bruin aan het worden bent, pas je op dat je niet terugkomt als een negertje? Alhoewel... Nederland is een multiculturele samenleving, dus geen probleem!
    Volgende week (want dan heeft het noorden krokusvakantie)dan komen je mams en Ina hier crea-bee-a-en. Gezellig met drie zussen twee dagen optrekken incl. nacht. Dat wordt weer feest!!!

Lieve groet van Alfred en tot horens
    Janny