Dag 29

26 februari 2012 - Paramaribo, Suriname

Zondag 26 februari
Vandaag weer een relaxed dagje gehad. Vanmorgen opgestaan met heerlijk zonnetje en fluitende vogels. Wat een heerlijk leven hier!
Om 10 uur hadden we gesprek met het bemiddelingsbureau over onze stage. We hebben de situatie voorgelegd en verteld dat we weg willen bij het Parelhuis. We kunnen daar niet meer op een prettige manier werken. Wat ik voor de kinderen wel heel jammer vindt, met hen was het erg leuk en gezellig! En daarbij moet ik ook nog even nadenken wat ik met het collectegeld wil doen. Ik denk dat ik het maar meeneem en het bij mijn volgende project ga besteden. Wat dat precies is, is nog niet bekend. Maandagochtend gaat de vrouw van het bemiddelingsbureau bellen met de directrice van het Parelhuis om haar verhaal te horen. Ook gaat ze bellen met andere projecten om te kijken of we daar terecht kunnen voor de komende drie maanden. Ik ben zeer benieuwd en zal jullie ook op de hoogte houden.
Toen we terugkwamen van het gesprek hebben we boodschappen gedaan en heerlijke broodjes gegeten. We hebben onszelf eens lekker verwend en voor vanavond staat er ook iets lekkers op het menu. Kippensoep, koolsalade en stokbrood met kruidenboter en brie. Heerlijk, heb er nu al zin in!
Na het middageten zijn we naar een hotel gefietst waar Jennieke, Solange en ik wilden gaan zwemmen. Helaas was dat hotel bomvol en konden we daar niet zwemmen als niet gasten van het hotel. We zijn toen naar een ander hotel gefietst waar we wel konden zwemmen, maar dan moesten we 8 euro betalen. En aangezien we over 2,5 uur weer weg moesten vonden we dat niet de moeite waard. Dus morgen (maandag) gaan we daar weer heen en zorgen we dat we er vroeger zijn. We gaan dan lekker van het zonnetje en het zwembad genieten. Heerlijk, echt vakantie! Iets wat ik overigens steeds ervaar, vakantie. Ik heb vanaf het begin af aan al een vakantiegevoel en dat is nog niet weggeweest. Ik vermoedt dat dat ook niet zal verdwijnen, hoeft van mij ook niet trouwens.
Goed, in mijn volgende bericht zullen jullie meer lezen over het vervolg van mijn stageplannen.

Liefs,
Marije

1. Peter Barmentlo:
    28 februari 2012
    Marije,

Leuk om je verhalen allemaal te lezen, en ik heb ook de prachtige foto met de krokodil gezien! Ik hoop dat jullie er snel uitkomen met het bemiddelingsburo. Nog een goede tijd toegewenst!

Peter Barmentlo