Dag 30 & 31

28 februari 2012 - Paramaribo, Suriname

Maandag 27 februari
Hier weer een berichtje vanuit een regenachtig Suriname, helaas. Vandaag waren we dus weer de hele dag vrij. De vrouw van het bemiddelingsbureau, Margot, zou ons vandaag bellen over alternatieve stageplekken. Het weekend zouden we gebeld worden door stage voor een gesprek over ons, maar dat is niet gebeurd.
Rond het middaguur belde Margot: de directrice van het Parelhuis had haar al gebeld over onze situatie. Ze had hetzelfde verteld als aan ons; we hadden ons niet aan de regels gehouden en het was inderdaad maar beter dat we een andere plek gingen zoeken. Het zou niet meer gaan werken. Is er tenminste nog iets waar we het over eens zijn! Margot had verder gebeld met het kindertehuis Claudia A, waar we eventueel stage kunnen gaan lopen. Ze waren daar wel positief over, meende ik van Margot begrepen te hebben. We konden daar ’s middags stagelopen, omdat er in de ochtend vrij weinig te doen was. De kinderen zitten dan immers op school. Dat zou al beter zijn dan in het Parelhuis. We hebben Margot dus zondag gelijk gemaild dat we daar wel wilden gaan kijken. Het is dus nog even wachten op een reactie van haar kant, wanneer dat mogelijk is.
Verder hebben we vandaag weinig gedaan. Beetje hangen achter de laptop, helaas binnen. Het weer was miserabel, regen, regen, regen. Het plan was om vandaag lekker aan het zwembad te gaan liggen, bij een hotel. We dachten namelijk gezien te hebben dat het mooi weer zou worden. Nou, daar hadden we ons dan flink in vergist. Het was dramaweer. ’s Middags zijn Jennieke en ik er nog even uitgeweest, we werden helemaal gek van hele tijd binnen zitten. En gelukkig was het toen even droog.
’s Avonds wilden we gaan sporten, maar omdat ik last heb van m’n voet (geen idee wat er gebeurd is, maar hij was wat opgezet en pijnlijk) en we beiden niet zoveel zin hadden zijn we maar niet gegaan. Ik ben lekker op tijd m’n bed in gekropen, 9 uur al! En om half 10 sliep ik geloof ik ook al.

Dinsdag 28 februari
Vanochtend gingen we dan wel weer sporten. M’n voet was wat minder dik en pijnlijk. Ook kon ik ‘m nu beter bewegen. Ik zou wel zien hoe het ging. Het lesje aerobics is me goed bevallen. Het was een lekker lesje, niet té actief, net goed voor de dinsdagochtend. Wel even wennen aan alle pasjes die we eigenlijk na één keer al moesten weten, volgens de sportinstructrice. Maar ik dacht; ik doe m’n best en meer kan ik niet doen. Ze kan niet van ons verwachten dat we alles gelijk weten en onthouden. Maar na 2-3 keer hetzelfde gedaan te hebben, kreeg ik het door. Kreeg zowaar, na al het gedril, nog een complimentje dat ik het goed deed. En toen deed ik het juist weer fout, haha! Omdat ze op me ging letten. Concentratie dus maar weer. Maar goed, ik heb m’n eerste sportles er voor deze week weer opzitten.
We willen vandaag nog even contact opnemen met het Parelhuis, of we nog even langs kunnen komen. We willen daar niet zomaar wegblijven, dat lijkt ons niet goed. Ben benieuwd hoe de reactie zal zijn.
Vanavond wordt er weer salsa gedanst. Deze keer moeten we een ‘test’ doen, waarschijnlijk krijgen we dan een certificaat van de basis van salsa. Dan hebben we de eerste cursus afgerond.

Liefs,
Marije

1. Janny & Alfred:
    28 februari 2012
    Hoi meiden,

Ben benieuwd wat de reactie van het de mensen van het Parelhuis zal zijn. Jammer dat het zo is gelopen, maar dat jullie hiermee niet verder kunnen is heel begrijpelijk. Hopelijk is er snel een andere stageplek waar jullie met veel plezier de rest van de tijd door kunnen brengen.
    We horen het wel als er nieuws is.
    Zoals je nog een blik hebt kunnen werpen gisteravond,tijdens onze leuke crea dagen, zitten ze er nu alweer op. Heel gezellige dagen, maar de tijd vloog voorbij. Dat is meestal zo met dingen die je graag doet of die prettig zijn. Maar we kijken er met plezier op terug.
    Tot horens en veel succes!
    Liefs Janny