Dag 32

29 februari 2012 - Paramaribo, Suriname

Woensdag 29 februari

Op het moment dat ik dit schrijf (woensdagochtend) is het weer vreselijk weer. Het regent al vanaf vanmorgen kei en keihard. Af en toe wel iets zachter, maar meest van de tijd is het stortregen. Ik zag net dat de tuin van de buurvrouw zelfs al onder water staat! Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt hier geloof ik. Hopelijk wordt het nog iets van droog vandaag.De test van salsa van gisteravond is gehaald! We krijgen allemaal een certificaat voor het behalen van de basiscursus. We moesten als test drie minuten met een jongen dansen, erg leuk om te doen. Ik vond het wel een beetje spannend, vooral omdat er zo naar je gekeken wordt. Daar hou ik niet zo van, haha! Maar het is me gelukt. En nu gaan we door naar semi 1, dat is de volgende cursus die je kan volgen. Ben benieuwd of me dat ook goed afgaat. De leraar zei; nu ga je echt leren dansen. We zullen zien!
Vanmorgen kregen we een mail van Saskia, directrice van Parelhuis. Wij hadden haar gemaild om te vragen of het gesprek nog doorging. Het weekend zouden we namelijk gebeld worden voor een gesprek. Maar ze mailde terug dat ze al gesproken had met Margot van het bemiddelingsbureau. Saskia had haar gevraagd om aan ons door te geven dat het beter was zo. Met andere woorden, we hoeven daar niet meer langs te komen voor een gesprek. Dit vinden wij wel jammer, aangezien we dit graag in een persoonlijk gesprek te horen hadden gekregen. Maar ik ben er nu wel echt helemaal klaar mee. Ik had er nog scharen en lijm liggen, die ik aangeschafd had, maar ook die ga ik niet meer ophalen. Ik heb de andere twee stagiaires gemaild of ze de spullen a.u.b. willen gebruiken. Anders ben ik bang dat ze helemaal niet gebruikt gaan worden. Dus hopelijk doen zij er nog wat mee, heb ik in elk geval nog iets achter gelaten daar. Het overige geld neem ik mee en probeer ik te besteden bij een volgend project. Wel jammer dat het zo is gelopen, maar het is nu eenmaal niet anders. We hebben er alles aan gedaan om het goed te laten verlopen.
Verder zijn er voor vandaag weinig plannen. Eigenlijk wilde we vanmiddag nog even naar het centrum om wat spullen in te kopen voor het weekend. Dit weekend gaan we namelijk een weekendje weg. We hebben een driedaagse tour naar het binnenland geboekt. Voor nieuwsgierigen; www.dantabai.com. Daar gaan we drie dagen vertoeven. Heb er zin in!
Inmiddels is het weer droog en als het droog blijft, gaan we straks nog even naar het centrum.

Liefs,
Marije

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Janny & Alfred:
    29 februari 2012
    Hey Marije,

Gefeliciteerd met het behalen van je certificaat voor de basiscursus Salsa. Nu op naar nog meer papiertjes, dat gaat je vast lukken ik heb je op de video zien dansen en dat ziet er heel goed uit!
    Ga zo door!
    Voor het komend weekend beloofd het een spectaculair en veelbelovend uitje te worden als ik de filmpjes bekijk. Pas je wel goed op? Ze stunten er nogal zag ik. In ieder geval heel veel plezier!

Liefs Janny
  2. Aliesieben:
    1 maart 2012
    Ha Marije,
    Een paar dagen niet gereageerd want we zijn een paar dagen naar Limburg geweest. Heerlijk gewandeld daar en veel gelezen. Het was redelijk weer voor Ned. begrippen. Meest wel bewolkt maar geen regen. Wat een gedoe met je stage. Ik ben benieuwd hoe het op de volgende plek gaat. Je moet natuurlijk wel wat verslagen kunnen produceren voor school. Hopelijk gaat het op de nieuwe plek dus beter. Ik zal zo de saite van het uitje eens bestuderen. Groeten Alie
  3. Roel Bouman:
    2 maart 2012
    Hoy Marye
    Ik wilde even reageren ,ik ben niet zo schrijverig als jij ,maar jij heb het goed naar je zin ,salsadansen en nu de rimboe in lijkt me helemaal fantastisch ,ik volg je op de voet vind het heel leuk ,na het werk geniet er van ik zou daar wel willen schilderen , zal niets van komen dus hou ik het maar op Europa Groeten Roel ook van Ina