Dag 83, 84 & 85

22 april 2012 - Paramaribo, Suriname

Mijn excuses, ook deze keer geen spannende verhalen vanuit Paramaribo. Ik beleef niet zo heel veel, en onderneem eigenlijk ook niet veel in de weekenden. Maar ik zal proberen er weer een leuk verhaaltje van te maken.

Vrijdag 20 april
Vandaag heb ik weer goed gewerkt aan school en de volgende opdracht is alweer voor de helft af. Ik lijk wel productiever hier in Suriname. Ook al heeft het wel even geduurd voor ik op gang kwam, lees 2,5 maand. Maar goed, de druk wordt groter en dan presteer ik gewoon wat beter. Ik laat het vaak op het laatste moment aankomen en dat gaat altijd nog goed.
Nadat ik hard heb gewerkt, ben ik met Jennieke naar de stad geweest. Daar heb ik even wat kleine boodschapjes gehaald en daarna hebben we onszelf getrakteerd op een heerlijk broodje bij een erg leuk lunchzaakje. Met een heerlijke smoothie was het heerlijke leven in Suriname weer helemaal compleet. Na het broodje bestelden we nog een drankje en hebben we onszelf op de loungebank gezet. Wat was dat lekker zeg. Naast een palmboom, heerlijk zonnetje en een lekker koud drankje. De foto zegt genoeg. Heerlijk leven!

Zaterdag 21 april
Vandaag heb ik eigenlijk weer niet veel gedaan. De afgelopen weekenden verblijven we voornamelijk thuis of aan het zwembad. Vandaag hebben we heerlijk genoten van hetzelfde terrasje als gisteren. Het is daar zeer goed vertoeven met een heerlijke smoothie. En daarbij een lekkere salade, puur genieten was het weer. Verder heb ik dus ook weinig gedaan vandaag en er valt weinig te vertellen. Ik wil jullie ook niet jaloerser maken dan jullie wellicht al zijn, dus zal ik niet verder in detail treden.

Zondag 22 april
Vandaag was het weer prachtig weer, dus, ja jullie raden het vast al, weer tijd voor een dagje zwembad. Dus Jennieke en ik zijn om half 10 richting zwembad vertrokken en hebben weer heerlijk de hele dag op een bedje gelegen. Maar, vandaag zijn we ook sportief bezig geweest. We hebben namelijk elke keer als we het water in gingen 20 baantjes gezwommen, wat neer komt op 100 baantjes voor vandaag. We hebben onze sportieve kanten laten zien en tussendoor lekker uitgerust. Vanavond gaan we met z’n allen uit eten bij de Chinees. Maandag vertrekt één van onze huisgenootjes namelijk naar het binnenland voor 4 weken. En de week erop gaat er nog een huisgenootje die kant op. We hebben dus een soort van klein afscheidsetentje. Na die 4 weken komen ze beiden wel weer terug, maar het is natuurlijk een goede reden voor een lekker etentje. En die pakken we met beide handen aan.

Liefs,
Marije

1. Janny & Alfred:
    23 april 2012
    Hoi Marije,
    De nieuwigheid van het leven in Suriname is er inmiddels al wel af. Je hebt al enorm veel gezien en beleefd. Dus dat jullie niet meer zo héél veel nieuwe dingen beleven zoals in het begin is ook begrijpelijk. Het wordt meer een leven van alledag, alhoewel dat nog steeds genieten is, realiseer je wel dat je in veel betere temperatuur omstandigheden leeft als wij hier. Het wordt tijd dat er ook wat van dat mooie weer deze kant op komt. Volgende week maandag is het koninginnedag en daar willen we heel graag mooi weer bij. Vooral voor de mannen die zich bezig houden met de rommelmarkt bij de kerk in Nunspeet. Maar ook voor de bezoekers. Mooi weer heeft ook gevolgen voor het aantal bezoekers dat er komt. Hoe mooier het weer hoe beter de omzet, toch?
    Genieten jullie in ieder geval maar lekker van de zon en de temperaturen daar in Suriname en als je nog wat over hebt, blaas je het maar deze kant op.
    Lieve groet,
    Alfred en Janny
  2. Aliesieben:
    27 april 2012
    Hé, dat zal weer wennen worden straks in Nederland. Gelukkig hebben jullie zelf een zwembad in de tuin waar je in de vakantie dan elke dag bij kunt liggen!!!! De zomer komt er hier zo aan, Henk loopt al in korte broek. Ik heb de winterjas nog aan maar verschil moet er zijn.

Liefs Alie